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6 Adjustments We Thought Google Would Make to search engine optimisation However They Nonetheless Haven’t – Whiteboard Friday


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6 Adjustments We Thought Google Would Make to search engine optimization However They Nonetheless Have not – Whiteboard Friday
Make Search engine marketing , 6 Changes We Thought Google Would Make to search engine optimisation However They Nonetheless Haven't - Whiteboard Friday , , 4rru_rysznY , https://www.youtube.com/watch?v=4rru_rysznY , https://i.ytimg.com/vi/4rru_rysznY/hqdefault.jpg , 39491 , 5.00 , From Google's interpretation of rel="canonical" to the specificity of anchor textual content inside a link, there are several areas where we ... , 1406666114 , 2014-07-29 22:35:14 , 00:11:26 , UCs26XZBwrSZLiTEH8wcoVXw , Moz , 155 , , [vid_tags] , https://www.youtubepp.com/watch?v=4rru_rysznY , [ad_2] , [ad_1] , https://www.youtube.com/watch?v=4rru_rysznY, #Thought #Google #search engine optimisation #Havent #Whiteboard #Friday [publish_date]
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From Google's interpretation of rel="canonical" to the specificity of anchor text inside a hyperlink, there are several areas where we ...
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  • Mehr zu SEO Mitte der 1990er Jahre fingen die ersten Internet Suchmaschinen an, das frühe Web zu katalogisieren. Die Seitenbesitzer erkannten zügig den Wert einer bevorzugten Positionierung in Ergebnissen und recht bald entwickelten sich Behörde, die sich auf die Verfeinerung qualifitierten. In Anfängen geschah die Aufnahme oft zu der Übermittlung der URL der jeweiligen Seite in puncto divergenten Suchmaschinen im Netz. Diese sendeten dann einen Webcrawler zur Analyse der Seite aus und indexierten sie.[1] Der Webcrawler lud die Webseite auf den Server der Suchseite, wo ein 2. Programm, der bekannte Indexer, Informationen herauslas und katalogisierte (genannte Ansprüche, Links zu diversen Seiten). Die zeitigen Versionen der Suchalgorithmen basierten auf Infos, die dank der Webmaster eigenständig bestehen werden konnten, wie Meta-Elemente, oder durch Indexdateien in Suchmaschinen im Netz wie ALIWEB. Meta-Elemente geben einen Eindruck über den Content einer Seite, gewiss setzte sich bald hoch, dass die Einsatz der Tipps nicht gewissenhaft war, da die Wahl der verwendeten Schlagworte dank dem Webmaster eine ungenaue Abbildung des Seiteninhalts wiedergeben kann. Ungenaue und unvollständige Daten in den Meta-Elementen vermochten so irrelevante Unterseiten bei individuellen Benötigen listen.[2] Auch versuchten Seitenersteller unterschiedliche Eigenschaften innert des HTML-Codes einer Seite so zu lenken, dass die Seite überlegen in Ergebnissen gelistet wird.[3] Da die zeitigen Suchmaschinen sehr auf Punkte dependent waren, die allein in Taschen der Webmaster lagen, waren sie auch sehr unsicher für Delikt und Manipulationen im Ranking. Um vorteilhaftere und relevantere Ergebnisse in den Suchergebnissen zu erhalten, mussten sich die Betreiber der Internet Suchmaschinen an diese Rahmenbedingungen integrieren. Weil der Ergebnis einer Search Engine davon abhängt, besondere Suchresultate zu den gestellten Suchbegriffen anzuzeigen, konnten unangebrachte Testergebnisse dazu führen, dass sich die Mensch nach weiteren Wege bei dem Suche im Web umsehen. Die Erwiderung der Internet Suchmaschinen vorrat in komplexeren Algorithmen für das Positionierung, die Faktoren beinhalteten, die von Webmastern nicht oder nur schwierig beherrschbar waren. Larry Page und Sergey Brin gestalteten mit „Backrub“ – dem Stammvater von Yahoo search – eine Search Engine, die auf einem mathematischen KI basierte, der anhand der Verlinkungsstruktur Unterseiten gewichtete und dies in den Rankingalgorithmus einfließen ließ. Auch übrige Suchmaschinen im Internet orientiert bei Folgezeit die Verlinkungsstruktur bspw. in Form der Linkpopularität in ihre Algorithmen mit ein. Google

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17 thoughts on “

  1. What Ive found is that it's not so much the topical backlinks but the anchor texts to the websites that link to your site. EG. if the botany website has "garden resource" related anchors in it's backlinks, i've found it to send more juice as opposed to if the site so happened to have general backlinks. So basically, aged tier 2 anchors have a major effect.

  2. Re #1 I'm not sure google has got the whole relevance thing down yet!

    Here is why, do a site:yourdomain search on pretty much any domain, look at the results, next to the green url is a green arrow click on that and you will see, cached and share on all pages and just occasionally "similar"

    There is no logical reason why google adds the similar option to one page and not another where two pages from the same site are somewhat identical in structure and content, Imagine a site about motor vehicles, with a category page about cars and another page about buses, one would expect that either both pages have a similar link or both do not, their is no logic in one having it and the other not. 

    Would be interesting to see if anybody here has any idea why google is adding a similar link to some pages and not to others?

    It could quite possibly be that googles "similar algorithm" just don't work too well and explains #1 in your video.

    "Just for the record the the "similar link" on certain pages is constant, I monitor a few sites and the pages that have them are always the same" I also do not see pages without it suddenly getting them. It may be they are updated during some animal update uniquely.

  3. In terms of casinos, I've noticed fewer organic results on the first page overall for some of the most competitive terms. I just searched for "sportsbook" on Google, signed in and not signed in, and both times got only 7 results on that first page. No knowledge graph or any type of vertical results.

    And of the 7 results, one is an exact match sportsbook, one is Wikipedia, one is reddit, and the other 4 are for only 3 actual sportsbooks (1 site has 2 listings).

    I've been watching this results page since 2010 and it's evolved from 10 links to its current 7, which it's been at since at least late 2012.

    Maybe for the "dark PPC" SERPs, Google's approach is shortening these results pages drastically (at least in the US where sports betting is illegal). This used to be a hyper-competitive keyword with a lot of shifting results, but it's stagnated since 2012.

  4. Gotta say I love whiteboard Friday 🙂
    You guys are awesome and I am pretty astonished by the fact that your audience is not that big (7k+ subscribers)… anyway this makes me feel somehow special, part of something.
    Feels good to support you Rand… keep it up 🙂

  5. Gotta say I love whiteboard Friday 🙂
    You guys are awesome and I am pretty astonished by the fact that your audience is not that big (7k+ subscribers)… anyway this makes me feel somehow special, part of something.
    Feels good to support you Rand… keep it up 🙂

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