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6 Adjustments We Thought Google Would Make to web optimization But They Still Have not – Whiteboard Friday


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6 Changes We Thought Google Would Make to search engine marketing But They Still Have not – Whiteboard Friday
Make Seo , 6 Adjustments We Thought Google Would Make to web optimization But They Still Haven't - Whiteboard Friday , , 4rru_rysznY , https://www.youtube.com/watch?v=4rru_rysznY , https://i.ytimg.com/vi/4rru_rysznY/hqdefault.jpg , 39491 , 5.00 , From Google's interpretation of rel="canonical" to the specificity of anchor textual content inside a link, there are a number of areas where we ... , 1406666114 , 2014-07-29 22:35:14 , 00:11:26 , UCs26XZBwrSZLiTEH8wcoVXw , Moz , 155 , , [vid_tags] , https://www.youtubepp.com/watch?v=4rru_rysznY , [ad_2] , [ad_1] , https://www.youtube.com/watch?v=4rru_rysznY, #Thought #Google #web optimization #Havent #Whiteboard #Friday [publish_date]
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From Google's interpretation of rel="canonical" to the specificity of anchor textual content inside a hyperlink, there are a number of areas the place we ...
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  • Mehr zu SEO Mitte der 1990er Jahre fingen die 1. Suchmaschinen im WWW an, das frühe Web zu systematisieren. Die Seitenbesitzer erkannten unmittelbar den Wert einer nahmen Positionierung in den Resultaten und recht bald entwickelten sich Firma, die sich auf die Optimierung professionellen. In Anfängen ereignete sich der Antritt oft zu der Transfer der URL der richtigen Seite an die verschiedenen Search Engines. Diese sendeten dann einen Webcrawler zur Prüfung der Seite aus und indexierten sie.[1] Der Webcrawler lud die Webpräsenz auf den Web Server der Suchseiten, wo ein 2. Software, der gern genutzte Indexer, Angaben herauslas und katalogisierte (genannte Wörter, Links zu anderen Seiten). Die späten Modellen der Suchalgorithmen basierten auf Angaben, die anhand der Webmaster eigenhändig gegeben wurden von empirica, wie Meta-Elemente, oder durch Indexdateien in Suchmaschinen im WWW wie ALIWEB. Meta-Elemente geben eine Gesamtübersicht via Essenz einer Seite, aber stellte sich bald herab, dass die Einsatz er Vorschläge nicht gewissenhaft war, da die Wahl der genutzten Schlüsselworte durch den Webmaster eine ungenaue Darstellung des Seiteninhalts sonstige Verben kann. Ungenaue und unvollständige Daten in Meta-Elementen konnten so irrelevante Internetseiten bei spezifischen Suchen listen.[2] Auch versuchten Seitenersteller verschiedenartige Attribute in des HTML-Codes einer Seite so zu manipulieren, dass die Seite passender in Resultaten aufgeführt wird.[3] Da die frühen Suchmaschinen sehr auf Punkte angewiesen waren, die alleinig in Händen der Webmaster lagen, waren sie auch sehr anfällig für Falscher Gebrauch und Manipulationen in der Positionierung. Um gehobenere und relevantere Urteile in Ergebnissen zu bekommen, mussten sich die Besitzer der Suchmaschinen im Netz an diese Ereignisse einstellen. Weil der Riesenerfolg einer Recherche davon abhängig ist, relevante Suchergebnisse zu den inszenierten Suchbegriffen anzuzeigen, vermochten untaugliche Ergebnisse zur Folge haben, dass sich die Benutzer nach ähnlichen Varianten wofür Suche im Web umgucken. Die Rückmeldung der Suchmaschinen vorrat in komplexeren Algorithmen für das Rangordnung, die Faktoren beinhalteten, die von Webmastern nicht oder nur nicht gerade leicht kontrollierbar waren. Larry Page und Sergey Brin entworfenen mit „Backrub“ – dem Urahn von Suchmaschinen – eine Suchseite, die auf einem mathematischen Algorithmus basierte, der anhand der Verlinkungsstruktur Seiten gewichtete und dies in Rankingalgorithmus eingehen ließ. Auch zusätzliche Suchmaschinen im WWW überzogen in der Folgezeit die Verlinkungsstruktur bspw. als der Linkpopularität in ihre Algorithmen mit ein. Die Suchmaschine

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17 thoughts on “

  1. What Ive found is that it's not so much the topical backlinks but the anchor texts to the websites that link to your site. EG. if the botany website has "garden resource" related anchors in it's backlinks, i've found it to send more juice as opposed to if the site so happened to have general backlinks. So basically, aged tier 2 anchors have a major effect.

  2. Re #1 I'm not sure google has got the whole relevance thing down yet!

    Here is why, do a site:yourdomain search on pretty much any domain, look at the results, next to the green url is a green arrow click on that and you will see, cached and share on all pages and just occasionally "similar"

    There is no logical reason why google adds the similar option to one page and not another where two pages from the same site are somewhat identical in structure and content, Imagine a site about motor vehicles, with a category page about cars and another page about buses, one would expect that either both pages have a similar link or both do not, their is no logic in one having it and the other not. 

    Would be interesting to see if anybody here has any idea why google is adding a similar link to some pages and not to others?

    It could quite possibly be that googles "similar algorithm" just don't work too well and explains #1 in your video.

    "Just for the record the the "similar link" on certain pages is constant, I monitor a few sites and the pages that have them are always the same" I also do not see pages without it suddenly getting them. It may be they are updated during some animal update uniquely.

  3. In terms of casinos, I've noticed fewer organic results on the first page overall for some of the most competitive terms. I just searched for "sportsbook" on Google, signed in and not signed in, and both times got only 7 results on that first page. No knowledge graph or any type of vertical results.

    And of the 7 results, one is an exact match sportsbook, one is Wikipedia, one is reddit, and the other 4 are for only 3 actual sportsbooks (1 site has 2 listings).

    I've been watching this results page since 2010 and it's evolved from 10 links to its current 7, which it's been at since at least late 2012.

    Maybe for the "dark PPC" SERPs, Google's approach is shortening these results pages drastically (at least in the US where sports betting is illegal). This used to be a hyper-competitive keyword with a lot of shifting results, but it's stagnated since 2012.

  4. Gotta say I love whiteboard Friday 🙂
    You guys are awesome and I am pretty astonished by the fact that your audience is not that big (7k+ subscribers)… anyway this makes me feel somehow special, part of something.
    Feels good to support you Rand… keep it up 🙂

  5. Gotta say I love whiteboard Friday 🙂
    You guys are awesome and I am pretty astonished by the fact that your audience is not that big (7k+ subscribers)… anyway this makes me feel somehow special, part of something.
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